sjukvården är ett hån

skakar på huvudet åt sjukvården.
i 9 år har jag ätit antidepp i onödan. jag har riskerat mina två barns liv.
inte en läkare har kollat upp eller styrt doser. nä jag har kunnat trolla med det själv. inte undra på att tablett överdoser är lätta att skaffa.

nu när diagnosen är satt så skakar ni sjukvårdspersonal på huvudet och säger ångest tablett. jaha ska jag äta den livet ut? eller ska någon följa upp mig?
eller ska det bli som vanligt tablett utskriven då stänger vi mappen.

jag avskyr sjukvården. den är ett hån. har du bruten arm funkar den. men spykvården skrattar jag åt. tabletter hit och tabletter dit... oj hoppsan hon förösket ta livet av sig jaja tur det inte funka. hört många sakt... västerås psyk borde öppna ögonen.

borde även nep-teamet nu är jag utredd och utkastad på gatan. blev mitt liv bättre? NEJ inte ett jävla dyft.
får jag stöd? NEJ inte ens samtalsterapi. vad får jag då? jo jag får stämpeln oduglig.


nej jag är inte arg. jag är fly förbannad. men inte förens man löper amok får man den hjälp man behöver.

hade jag inte haft er pojkar hade jag inte stannat i denna värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0